Linnéa

Alla inlägg under mars 2011

Av Linnéa - 31 mars 2011 22:07

Hej.


Jag har varit hos Annie och det var ganska kul. Det var födelsedagsparty och vi åt kyckling och pommes. Jag drack cola. Till fika fick vi någon marängtårta med god kräm i. Ovanpå var det grädde, jordgubbar och blåbär. Det var gott. Vi gjorde tre tävlingar. 1: Stapla muggar i en pyramid med sju i botten. Tid: 1 min, 2: Studsa studsbollen två gånger på bänken sedan ska den ner i en låda. Antal: 9 st Tid: 1 min, 3: Rulla kulor på fyra pennor liggande på mage. Få ner minst tre. Tid: 1 min. Sedan gjorde vi en sångtävling. Jag och Ella vann inte. Jag betraktar inte mig själv som en särskilt bra sångare och jag lyssnar inte på så mycket musik. Jag kunde tre, men jag fick inte säga någon gång.    Men det var kul ändå.


Jag var med mamma på jobbet idag. Vi har studiedag idag och imorron. Great! Alla barnen (5-åringar) samlades runt mig. Mamma jobbar på naturförskolan Värsnäs. Det var kul. De ville att jag skulle komma imorron också. Det orkar jag nt. Det var så jobbigt xd.


Nu har jag nt tid mer hej då.

Av Linnéa - 28 mars 2011 19:00

Hej igen!


Jag gillar en speciell blogg, den handlar om mest smink fast lite annat också. Klicka HÄR om du vill kolla på den. Schysst. Det är Nataly Lopezz blogg.


Hej då

Av Linnéa - 27 mars 2011 20:06

Halloj!


Jag har haft en topphelg! Vi åkte till Stufvenäs efter att vi hade packat klart. Ca kl 14. När vi kom fram checkade vi in, kollade på rummet Nyponros och bar in vår packning. Rummet var typ en minisvit! Här är allt som fanns med: Packningsbänk * 2, klädhängare, garderob, soffa, dubbelsäng, skrivbord, toa, handfat, servettpaket, spegel, sminkspegel, dusch och jacuzzi. Lyxit va? Här är lite bilder på rummet. Det kommer även en bild på en del av herrgården.   Jag i en jacuzzi   Badrummet   Mamma vid skrivbordet med den snygga sängen i bakgrunden   Jag i soffan som fick bli min säng   Herrgården (en del av den)


Nu ska jag berätta om karaktärerna.


Juridiska konsulten Claes

 

Uttrycker allt i "juridiska termer". Slingrar sig undan och vänder kappan efter vinden. Låtsas att han är Douglas favorit. Ganska snygg enligt min smak.


Douglas von Dreschow

 

Hetlevrad och ganska otrevlig. Lite konstig och fyller år.


Nathalie von Dreschow

 

Gift med Douglas och är mycket fisförnäm och "nyrik".


Underhållaren Simone

 

Rolig och hade snygga stövlar. Vänlig och artig, men ändå lite tuff. Douglas okända dotter.


Trotjänaren Birger

 

Mystisk och tråkig, enligt Nathalie "ögontjänare", enligt honom själv "trotjänare". Mycket ordningsam och ganska lättstött. Väldigt lik Tobias, som dansade med Tina i Let's Dance.


Det var alla. Den "föreställningen" jag såg hette Överraskningsfesten. Här kommer bilder på karaktärerna och en på mig.   Nathalie von Dreschow

 Douglas von Dreschow ihjälslagen

   

Simone Hansson (eller snarare von Dreschow)

  Birger Stenberg  Claes och Douglas

   

Nathalie och Douglas

  

Jag i en löjlig partyhatt vi skulle ha på oss

Juidiska konsulten Claes förbereder oss för överraskningsfesten.


Sådär ja! Då var karaktärerna avlarade. Ni såg ju bilden när Douglas låg ihjälslagen i baren. Den stora frågan var; Vem hade mördat honom?? Det gällde att komma ihåg alla detaljer.


Simone hade gått iväg och kom tillbaka när Douglas var borta. Hon frågade då om det hade hänt honom något.


Nathalie gav Douglas två enkla biljetter där det ingick bl. a. bergsklättring. Frågan är om de var till Douglas?  


Claes gick och betalade en taxi. Vem vet vad han egentligen gjorde?


Birger städade upp på brottsplatsen. Han borde verkligen vetat bättre. Eller??


Birger kom till matsalen med mordvapnet inlindat i Simones jacka.


Claes slingrar sig undan allt som kan peka ut honom som misstänkt. Hann säger bara att man kan lita på en konsult.


Nathalie blev väldigt upprörd när hon fick veta att Simone skulle ärva Douglas och inte hon själv.


Är inte Claes lite förtjust i Nathalie? Han petar ju på henne hela tiden. Fast petar är ju ingen juridisk term. Och är i så fall känslorna besvarade?


Douglas plånbok ligger i Simones väska.


Då vet ni varför de är misstänkta. Nu är det dags att berätta motbevisen.


Birger är ju trots allt väldigt ordentlig av sig.


Simone tog inte med sig jackan när hon gick. Birger tog den.


Claes tog Douglas kavaj så Simone kan inte ha tagit Douglas plånbok.


Det fanns inte så många motbevis men ändå. Jag hade två paralella teorier. Den ena var rätt. Här är de.


1. Birger + Nathalie  Birger tog Simones jacka när hon gick. Han röjde upp på brottsplatsen också. Kanske ville han undanröja spår? Nathalies present till Douglas var inte trovärdig, Skulle en man i hans ålder klättra i berg? Pyttsan! Nathalie var hjärnan i mordet men Birger utförde det.


2. Claes  Claes blir inte bra behanlad av någon. Han är inställsam och försöker att bli omtyckt, men det lyckas nt så bra. Claes vill ha arvet gifta sig med Nathalie och leva lycklig i alla sina dagar. Han utförde och pklanerade mordet själv, även om han verkar lite för koko för att klara det.


Jag vill veta vad ni tror!! Kommentera och skriv ditt förslag! Jag skriver det rätta svaret om några dagar. Tack!


Puss & hej leverpastej. Linnéa

Av Linnéa - 25 mars 2011 14:57

Ciao again!


Ikväll ska jag till Nellie på tjejfest. Jag har mycket att fixa innan dess.


Jag kommer inte att skriva i helgen eftersom vi då utnytttjar en av pappas födelsedagspresenter, genom att åka till Stufvenäs herrgård och lösa en mordgåta.


Nu ska jag göra mig i orning inför festen. Hej då!


PS. Nellie fyllde år igår och Quang skrev i ett av hennes block: Snellie. Gullit va?   

Av Linnéa - 23 mars 2011 14:39

Ciao!


Det var jättekul idag! Fattar nt att dagen gick så fort! Jag checkade in killen jag är kär i idag fast det gick nt så bra... Vi blev ovänner nästan hela tiden. Jag, Agnes och Michaela var tillsammans hela dan. Vi bråkade till och med med killarna tillsammans. Jag har nu ett litet sår på underarmen efrer att Antonio kastat en snöboll med småsten i på mig. OK då. Jag kastade på honom innan. Men mitt kast träffade ju nt! Orättvist. När bussen var tillbaka vid kulturskolan igen var det ett tag tills stadsbussen skulle gå. Jag gick in på NewYorker och kollade på världens snyggaste klänning. Rosa, blank, snygg och underbar. Jag vill gärna köpa den, men den kostar 379 kr och jag tycker att det är lite dyrt för en klänning.


Bye   Bye

Av Linnéa - 22 mars 2011 16:48

Oki, snart dags! Imorgon... 8.10 buss... kulturskolan... fantastiskt...!!!


Jag har nt så mkt tid idag men en snabb dikt jag har skrivit själv kan jag nog hinna med.


Det jag tittar på...

 

Det jag tittar på är vackert,

solnedgången blir sakta orange,

det jag ser, det är vackert,

Jag längtar hem till min fars ranch.


Det jag tittar på är fint,

Jag sitter här och tänker,

det jag ser, det är fint,

Jag ser vattnet som blänker.


Det jag tittar på är underbart,

Himlen är svart nu,

det jag ser, det är underbart,

det bästa jag vet, det är du.


Kommentera gärna vad du tycker om den.


Jag har sytt en kudde i syslöjden. Jag blev faktiskt jättenöjd. Bild kommer senare.


Puss & hej.   

Av Linnéa - 21 mars 2011 16:28

Tjäna.


Idag på syslöjden sydde jag klart min klänning. Det är en svart med axelband. När jag lade axelbanden i kryss blev det bubbligt fram. Då fixade jag så att det blev ett litet veck mitt fram. det blev assnyggt! Mamma var med i skolan idag. Det var kul, men lite pinsamt när hon kramade mig.    Jag får väl vänja mig. Föräldrar är ju såna. Hoppas jag inte blir sån när jag blir vuxen.    Hehe.


Jag har gjort matteläxan och kämpat med att få igång datorn. Fast det lyckades på tredje försöket. Jag kämpar med mig själv just nu. Ska jag ha klänningen jag har sytt själv eller nåt annat snyggt och vardagligt? Snälla kommentera och hjälp mig att välja!!


Jag kom att tänka på en sak. Min kompis har fått kommentarer om att hon ska förbättra utseendet. När hon sa det tänkte jag genast att man ska vara nöjd med vem man är och det ska även andra respektera. Eller hur?


Gu va jag längtar tills på onsdag. Turnén ni vet. Jag är dock ledig från skolan och det var fel dag att vara ledig på. Det är ju No-dagen på onsdagar. Alltså: No, rast, matte, idrott, lunch, rast, No, engelska, gå hem. Snacka om att missa no-dagen. Jag älskar no ni vet. Men en av mina klasskompisar är det synd om. Varje gång han varit hos tandläkaren har det varit på en no-lektion. Och han älskar ju no, nästan mer än jag gör om det nu är möjligt    hihi, aa, det e det nog...


Oki nu har jag nt nåt mer att  skriva. Puss & hej!     

Av Linnéa - 20 mars 2011 13:06

Tjänare bloggläsare!


Jag e lite arg idag för vi har haft en diskussion här hemma om man kan ha bara linne i mars. Jag tycker det, men det tycker tydligen inte mamma och pappa. Men ärligt talat, visst kan man det? Jag menar, man har ju jacka ute och inne är det ju knappast kallt. Så ni fattar varför jag är sur va? Fast jag är ju också ganska lättretad.


En sak som är jobbig är att man måste skriva rubrik på sina inlägg. Jag kan aldrig komma på vad jag ska ha för rubrik. Idag skrev jag t.ex dagens datum.


Jag längtar tills på onsdag. Då ska min orkerster Con Forza och Gröngölingarna på turné. Love it! Då kanske jag kan komma lite närmare min kanske framtida kille (Den jag är kär i). Ups. Nu sa jag ju vilka musikrelaterade sammanhang jag träffar honom i. Det enda jag hoppas på nu är att han är kär tillbaka...


Då så, nu är det söndag igen. Ikväll är det Solsidan och imån är det skola. Jag gillar helg, det är bra när man behöver vila. Men jag gillar skolan också.


  Här är jag på vårt första disco. Vi i femman håller i discona och nu e det bara ett disco kvar. Det ska bli som öppet hus där man får komma och gå som man vill mellan två tidpunkter, alltså hela skolan. Tur att det finns en snygg kille på montesori. jag kan ta honom om ingen av de två som jag kan tänka mig är kära i mig. Jag träffar den killen varje disco och jag har ändå ingen aning om vad han heter. Men jag förstår mig inte på hans kompisar. De är oschyssta och äckliga. De kallade en av mina kompisar för fetto typ och mig kallade de jävla bitch. Men jag brydde mig inte så mycket och inte min kompis heller. Vi vet att de bara försöker vara coola. En gammal kompis som flyttade till öland i tvåan sa till mig en gång; De som försöker va coola är inte det, men vi som ite försöker va coola, vi är ascoola.    Bra sagt egentligen, det stämmer ju.


Pöss på er och ha det gött! Linnéa   

Här är jag


Checka in min blogg, den är ny och med variation!

Fråga mig nåt

40 besvarade frågor

Omröstning

Vad tror ni jag är bäst på i skolan?
 Matte
 Svenska
 Idrott
 Bild
 Syslöjd
 Träslöjd
 No
 Forska
 Engelska
 So
 Alla
 Inget
 Vet inte

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19 20
21 22 23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<<
Mars 2011 >>>

Sök efter något i min blogg

Senaste inläggen

Olika saker jag skrivit om

Arkiv

Fantastiska bloggar och bra hemsidor

RSS

Mina beundrare xd

Skriv din signatur elr nåt


Ovido - Quiz & Flashcards